Sunday, October 19, 2008

REFLEKSI EMAIL

Refleksi email = tugasan untuk mendaftar akaun email.
semua pelajar diwjibkan untuk mempunyai akaun email masing2. ini bagi memudahkan kami mendapat maklumat & tugasan dari lecturer.
saya telah membuat keputusan untuk membuat akaun email di YAHOO. langkah2 untuk membuat akaun email tidaklah susah..
langkah2 untuk create new email account:-

1. buka website yahoo. -www.yahoo.com
2. then, click pada arahan "SIGN UP"
3. isi borang pendaftaran yg diprovidekan..
4. email yg saye create adalah "joe_kb85@yahoo.com"
5. password juga perlu disetkan bg memastikan aaccount email tidak diceroboh oleh org lain.
6. setelah borang siap di isi saya hanya perlu click pada arahan " CREATE MY ACCOUNT"
7. registration success!!

after dah create email, saya ditugaskan untuk send & reply email dari kawan.saya perlu click pada arahan "COMPOSE" untuk taip email @ "REPLY" untuk balas email. dalam email tersebut saya hanya perlu letak nama, matrix no., & program. dan saya perlu menghantar maklumat2 itu kepada pn.Sakinah berserta photo. untuk send photo @ file @ music, saya hanya perlu click pada "ATTACH FILE" & pilih file yg ingin di send. then, click pada arahan "SEND"..

jika saya ingin check email yg telah di sendkan, saya perlu click pada command "SENT". bila semua sudah siap, saya perlu click "SIGN OUT" bagi memastikan email saya selamat & tak dibuka oleh orang lain. -sekian-

No comments: